Home Sanatate 25 de minute de mers vioi pentru o viaţă mai lungă cu...

Nu trebuie neapărat să alergăm, să mergem la sala de fitness sau să avem un antrenor personal. Cel mai simplu mod de a face mişcare, astfel încât să aibă efecte uluitoare, este mersul la un pas vioi, în drumul nostru spre serviciu, spre casă, spre piaţă sau spre şcoala copiilor.

Ultimul studiu prezentat la Congresul European a Societăţii de Cardiologie arată efectele revoluţionare în corp cu doar 25 de minute de mers pe zi.

Desigur, este cunoscut faptul că sportul previne bolile cardiovasculare şi reduce şansele de a face infarct. Însă, noile cercetări arată un lung şir al consecinţelor favorabile şi explică, pentru prima oară, transformările la nivel celular.

25 de minute de mers într-un ritm mai intens ne poate prelungi viaţa cu 7 ani, pentru că s-a observat că procesul de îmbătrânire este mult mai lent în cazul celor care fac acest timp de exerciţiu. Nu e nevoie să alergi, este suficient să ţii un pas rapid, să pui în mişcare toate celule corpului.

Studiul a urmărit marcării îmbătrânirii din sânge şi a observat schimbările în mai puţin de şase luni, practic mişcarea le-a arătat specialiştilor cum se  poate schimba ADN-ul unei persoane, în sensul prelungirii vieţii.

Procesul de îmbătrânire este amânat, desigur riscul de atac cardio-vascular scade şi s-a remarcat că îmbunătăţeşte vizibil funcţia cognitivă şi există dovezi clinice că poate întârzia debutul de demenţă. Totul cu doar 25 de minute de mers la un pas alert.

Acest tip de mişcare este considerat de către specialişti şi un bun anti-depresiv.

Se recomandă ca acest obicei al mişcăriii zilnice să intre în rutina oamenilor, indiferent de vârstă. Chiar şi persoanele care încep acest tratament la vârsta de 70 de ani vor avea beneficii vizibile, în special în prevenirea bolilor cardio vasculare.

Autorii studiului susţin că exerciţiile de anduranţă sunt mai utile decât cele de ridicare de greutăţi. Cu cât suntem mai activi, cu atât mai multe beneficii vom avea, indiferent de vârsta la care începem să mergem zilnic pe jos 25 de minute.

Studiul a fost făcut de Universitatea din Saarland, Germania. Cercetătorii au adunat un grup de oameni care nu obişnuiau să facă mişcare, de toate vârstele, dar fără mari probleme de sănătate şi nefumători.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE