Home Economic 5 sfaturi preţioase care ne ajută la volan să reducem consumul de...

Când plecăm la drum ori când ne cumpărăm o maşină, în topul listei pe care o facem se regăseşte aproape tot timpul întrebarea cheie: cât va consuma maşina, de câţi bani avem nevoie pentru combustibil sau ce putem face ca să reducem consumul de combustibil?

O maşină inteligentă, nouă, cu un motor potrivit pentru greutatea maşinii ne va ajuta şi la portofel, însă, aceasta este varianta ideală.

Experţii au sfaturi utile şi pentru cei care nu au cea mai nouă maşină şi care se gândesc la cum pot economisi şi, desigur, cum este mai bine să avem grijă de maşina noastră.

Un român care lucrează în industria auto din Germania a întocmit o listă cu câteva obiceiuri proaste pe care le pot avea şoferii şi care duc astfel la consum în plus de combustibil.

Dacă respectăm câteva reguli, inginerul Ciprian Gurban spune într-un interviu pentru Adevărul că sunt şanse mari de a face economii şi, în plus, ne vom proteja şi autoturismul de o uzură excesivă.

  1. Cât de costisitorul este aerul condiţionat?

În zilele caniculare sau în cele friguroase, se ridică mereu întrebarea: Cât de costisitor este aerul condiţionat? Dacă iarna nu avem foarte multe variante, mulţi vor spune că vara se poate călători şi cu geamul deschis. Dar ne ajută, de fapt, să economisim combustibil? Inginerul Ciprian Gurban spune că doar în anumite momente. Atunci când circulăm cu mare viteză, aerul va opune o rezistenţă, iar maşina va trebui să o învingă consumând mai mult combustibil.

Dar care ar fi viteza optimă de rulare până la care geamurile deschise sau trapa nu ar provoca maşina la un consum mai ridicat? Inginerul citează un studiu care a arătat că până la o viteză de 80 km/h este mai eficient să ţinem geamul deschis, decât să pornim aerul condiţionat.

Când circulăm cu o viteză mai mare, dar nu avem neapărat nevoie de aer condiţionat, putem folosi funcţia ECON, care doar transmite aer de afară în interior.

     2. Lăsăm sau nu motorul să se încălzească înainte de a porni la drum?

Inginerii dărâmă mitul potrivit căruia este bine să lăsăm maşina să se încălzească. Nu ne aduce niciun beneficiu, ba chiar dimpotrivă. Experţii spun că poate dăuna motorului, din cauza unei ungeri necorespunzătoare. Recomandarea este să lăsăm motorul să meargă doar un minut – două, chiar şi când e iarnă. Este eficient ca motorul să se încălzească pe parcurs. Dar trebuie să ţinem cont că, atunci când motorul este încă rece, nu trebuie să fim agresivi cu acceleraţia, pentru că va consuma mult mai mult. Asta se explică prin motorul rece care în combinaţie cu acceleraţia apăsată agresiv nu va putea să ardă rapid tot combustibilul pe care îl primeşte. Astfel, îl va evacua nears. De aceea este bine să folosim o plajă de turaţii mai reduse, până când se încălzeşte motorul.

     3. Ne ajută să economisim combustil dacă oprim motorul la semafor?

Răspunsul este NU. Inginerul consultat de jurnaliştii Adevărul spune că este util să oprim motorul doar dacă maşina are un sistem start-stop, gândit special să reducă consumul de combustibil.

Când nu avem un astfel de sistem, trebuie să lăsăm motorul să funcţioneze, pentru că oprirea ar uza excesiv bateria şi electromotorul. În plus, atunci când repornim maşina consumăm mai mult combustibil decât atunci când am lăsa să funcţioneze normal.

     4. Cum reducem eficient viteza fără să consumăm în plus combustibil 

Un sfat important este acela de a nu scoate maşina din viteză atunci când decelerăm. Obiceiul prost al multor şoferi este acela de a scoate din viteză şi de a frâna. Inginerul spune că, în asfel de cazuri, motorul rămâne la relanti, ceea ce înseamnă că va consuma o cantitate oarecare de viteză. Cel mai eficient este să lăsăm maşina în viteză, să nu mai accelerăm şi să frânăm, iar apăsarea abreiajului nu se va face din primul moment. Avantajul este acela că maşina nu mai consumă combustibil din momentul în care nu mai apăsăm acceleraţie, iar roţile vor opri motorul şi nu invers.

Dacă ne gândim de câte ori decelerăm când conducem în oraş, realizăm că am economisi o cantitate importantă de combustibil.

     5. Este mit sau realitate că muzica la radio, la un volum ridicat, consumă o cantitate importantă de combustibil? 

Răspunsul dat de inginer este unul mai complex. În mod cert, ştiinţific, s-a stabilit că nu afectează în mod direct consumul maşinii. Însă, studiile au arătat că, în astfel de situaţii, se schimbă comportamentul şoferului. S-a dovedit că atunci când volumul este ridicat, iar muzica este mai ritmată, tendinţa este de a conduce mai agresiv, deci, se va consuma o cantitate mai mare de combustibil.

Lista obiceiurilor proaste întocmită de către inginer este mai lungă. Au fost date, în total, 16 exemple de obiceiuri proaste şi sfaturile pentru a corecta conduita la volan. Cum va afecta consumul de combustibil presiunea din pneuri, greutatea din maşină, uleiul neschimbat, încălzirea oglinzilor sau de ce nu este recomandat să facem plinul, citiţi în articolul complet de pe Adevărul.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE