Home Sanatate 6 semne ciudate care arată că organismul are nevoie urgentă de vitamine

Cantitatea de mâncare pe care o consumăm nu arată întotdeauna şi valoarea nutrienţilor. Chiar dacă noi considerăm că mâncăm bine, putem să fim anemici, pentru că o mulţime de alimente sunt pline doar de zahăr sau grăsimi. Din punct de vedere nutriţional, un specialist poate să ajungă să observe că masa pe care o vede bogată să fie, totuşi, deficitară în vitamine şi minerale.

Ccorpul nostru are nevoie de alimentele bogate în nutrienţi. Legumele, fructele, cerealele integrale sau nucile pot fi doar câteva exemple.

Specialiştii au făcut o listă cu nutrienţii de care avem nevoie şi în funcţie de care ar trebui să alegem alimentele pe care le consumăm. Este vorba despre calciu, vitamina D, potasiu, fibre, elementele nutritive esenţiale care includ vitaminele A, B, C, E și K și magneziu.

Cei care nu au o dietă echilibrată, bogată în vitamine şi minerale pot afla uneori în moduri mai puţin obişnuite că au o problemă. Organismul ne oferă mai multe semne, uneori chiar bizare, dar care pot fi adevărate semnale de alarmă. Iată cele şase semne mai puţin obişnuite, conform medicilor citaţi de bustle.com.

  1. Pofte ciudate de a mânca ceva total neobişnuit

Uneori, atunci când există deficit nutritiv, organismul transmite pofta pentru un anumit aliment, pe care de obicei nu obişnuiţi să îl consumaţi. De pildă, cine are un deficit de vitamina C, se va trezi brusc, la un moment dat, cu o poftă de a mânca portocale coapte, delicioase.

Sunt şi cazuri în care organismul pur şi simplu tânjeşte după lucruri total ciudate. Pofte puternice pentru ceea ce nu şi-ar fi putut închipui vreodată că ar putea mânca. Sunt oameni spun că ar avea poftă de… cretă. În astfel de cazuri, când nu înţelegem ce se întâmplă cu noi, ar fi bine să luăm măsuri şi să aflăm dacă avem cu adevărat un deficit de vitamine şi minerale. Putem lua un supliment pentru fier, în acelaşi timp cu un supliment de vitamina C, pentru a ajuta corpul să absoarbă mai mult fier.

2. Furnicături în mâini şi picioare

Senzaţia de furnicătură în mâini și picioare poate da un sentiment foarte înfricoşător. Dar nu trebuie să ne speriem, pentru că de cele mai multe ori este vorba despre neuropatie periferică, cauzată cel mai des de lipsa vitaminei B12. De altfel, complexul de vitamine B (B6, B9, B12), precum și vitamina E sunt cruciale pentru sănătatea nervoasă.

Peştele, carnea de pasăre, ouăle, cerealele integrale, soia sau laptele de orez sunt bogate în vitamina B.

3. Colţurile gurii sunt crăpate

Un alt semn al lipsei de nutrienţi poate fi colţul crăpat al gurii. Acest semn poate spune despre o persoană că a trecut printr-o dietă drastică, în care a exclus proteinele, iar despre un vegetarian că nu a ajuns să obţină suficient fier, zinc sau vitamina B12 din ceea ce a mâncat. Colţurile crăpate ale gurii sunt semnele că trebuie să ne îmbunătăţim alimentaţia.

Vegetarienii trebuie să caute să mănânce roşii uscate, arahide, ardei gras roşu, broccoli, conopidă sau varză, toate bogate în vitamine. Iar pentru cei care nu au exclus carnea din dietă există o listă lungă de recomandări pentru a obține aceste substanţe nutritive benefice: carne de la păsări de curte, somon, ton, ouă, stridii, scoici.

4. Senzaţia de organism slăbit

Este firesc, atunci când nu mâncăm bine, nici organismul nostru nu poate funcţiona corect. Nu este surprinzător că un deficit de vitamine ne va lăsa sentimentul acela că ne “scurgem”, că putem cădea oricând din picioare. Senzaţia de lipsă de energie, de oboseală accentuată este dată în special de carenţa vitaminei D din corpul nostru.

Ceea ce este interesant despre vitamina D este că nu trebuie să ne grăbim să mergem la farmacie, ca să cumpărăm un supliment. Este necesar să ieşim la lumină naturală a zilei, să stăm sub razele de soare, pentru că organismul produce vitamina D, atunci când pielea noastră este expusă la lumina soarelui.

Dacă nu este suficient, puteţi să vă diversificaţi dieta cu ulei de peşte, brânză sau gălbenuşuri de ou.

5. Părul cade mai mult ca de obicei

Căderea părului poate avea mai multe cauze. Pe de o parte, subţierea firului de păr este legată de stres, sarcină, factori ereditari sau probleme hormonale. Dar de multe ori cauza poate fi deficienţa de proteine.

Pentru fiecare fir de păr, faza de creştere durează doi, până la trei ani. Spre sfârşitul perioadei, firele de păr intră în faza de repaus care poate dura aproximativ trei luni. Apoi, se desprind şi începe procesul de regenerare, de înlocuire cu păr nou. În cazul în care organismul nu primeşte suficiente proteine, o cantitate mare de fire de păr pot intra simultan în faza de odihnă care poate aduce rezultate dezastruase pentru păr. Un scalp normal are între 120.000 şi 150.000 de fire de păr, iar în fiecare zi se poate pierde între 50 şi 100 de fire, fără să se observe măcar. Însă, atunci când pierdem un număr neobişnuit de mare de fire de păr situaţia se schimbă.

Ce este de făcut? Luaţi proteine din alimentaţie. Exemplele sunt ca cele de mai sus. Căutaţi să mâncaţi ouă, peşte, carne de la păsări de curte, iar dacă sunteţi vegetarieni, mâncaţi mai multe produse din soia, nuci, seminţe sau fasole.

6. Spasme musculare dureroase

Atunci când corpul pur şi simplu te doare, ai spasme musculare dureroase, poate fi un semn că nivelul de magneziu este scăzut. Putem obţine magneziu din banane, migdale, iaurt, verdeţuri şi, atenţie, chiar ciocolată!

Desigur, atunci când există un deficit de nutrienţi în organism şi vă simţiţi rău, un regim alimentar variat şi sănătos ne poate revigora, însă, întotdeauna este util şi sfatul unui medic.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

Foloseste adresa de email pentru lasa un comentariu

SĂNĂTATE