Home Economic Statul român a pierdut 30 de milioane de euro din cauza fraudei...

Sursa Foto: Facebook

Prejudiciul pe care statul român l-a estimat în cazul Volkswagen pentru cele 105.000 de mașini descoperite cu probleme în privința noxelor se ridică la peste 30 de milioane de euro.

Potrivit unor surse guvernamentale, citate de AGERPRES, calculul a luat în considerare faptul că taxa auto a fost plătită de cumpărători pentru motorizare Euro 5, iar mașina, în realitate, avea motorizare Euro 4.

Aceleași surse ministeriale au arătat că statul român va da în judecată compania Volkswagen pentru recuperarea acestei pagube.

În cursul săptămânii trecute, Grupul mixt de lucru a stabilit faptul că statul se va îndrepta către constructorul auto german pentru recuperarea prejudiciului. De asemenea, Grupul de lucru a hotărât că va începe instrumentarea efectivă a cazului numai după ce autoritățile germane vor transmite tuturor statelor informațiile oficiale, în perioada următoare, au arătat sursele.

Pe tipuri de motorizări, statul român a pierdut 588.626 de lei din cauza a 1.944 de mașini VW cu motorizare de 1,2 litri, 24.487.635 lei, pagube aduse de 38.719 de autoturisme de 1,6 litri, și alte 98.540.565 lei, pierderi provocate de 64.640 de Volkswagen-uri cu motorizare de 2,0 litri.

La începutul acestei luni, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a anunțat că autoritățile din România au eliberat cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, din care 56.000 noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand, iar pe stoc, la dealerii grupului se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor.

Potrivit acestuia, cele 105.000 de mașini sunt autovehicule din Grupul Wolkswagen, respectiv Seat, Skoda, Audi și Wolkswagen, dotate cu motoare 1.6, 1.2 și 2.0 cu norma de poluare EURO 5 Diesel.

La nivel mondial, Volkswagen a anunțat că va începe, în luna ianuarie, rechemarea la service a vehiculelor echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, operațiunea urmând să fie finalizată până la sfârșitul lui 2016.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

Grupul auto german a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE