Home Social Ce documente trebuie să aibă românii din diaspora pentru a atesta reşedinţa...

diaspora

Ministerul Afacerilor Externe supune, începând de luni, consultării publice un proiect de ordin de ministru privind diaspora prin care, în pregătirea alegerilor parlamentare, se stabilesc documentele care atestă reşedinţa în străinătate pentru cetăţenii români, anunţă Agerpres.

Potrivit documentului postat luni pe site-ul MAE, în cazul românilor din Italia, reşedinţa în această ţară poate fi atestată prin: cartea de identitate italiană, paşaportul italian, cartea de identitate italiană pentru cetăţenii străini, atestatul de şedere/de înscriere în registrul populaţiei, certificatul de rezidenţă emis de primăria italiană locală, certificatul de stare civilă privind componenţa familiei, certificatul cumulativ de stare civilă şi reşedinţă sau prin permisul de şedere.

Românii din Spania pot atesta reşedinţa în străinătate pe baza cărţii de identitate spaniole, a paşaportului spaniol, a certificatului de cetăţean comunitar, a certificatului de rezident comunitar, a cărţii de reşedinţă. Reşedinţa în străinătate în cazul unui român aflat în Spania se mai poate demonstra printr-un document care atestă înscrierea în registrul municipal sau cu dovada depunerii actelor în vederea obţinerii certificatului, dar şi prin certificatul de reşedinţă.

În ceea ce priveşte Franţa, potrivit ordinului de ministru aflat în consultare publică, reşedinţa în acest stat se poate demonstra printr-unul din următoarele documente: carte de identitate franceză, paşaport francez, titlu de sejur francez (modelul electronic şi carte de rezident), recipisă temporară care înlocuieşte titlul de sejur expirat sau pierdut, adeverinţe, certificate şi atestate eliberate de autorităţile locale, prin care primarul/funcţionarul primăriei certifică şi semnează faptul că solicitantul domiciliază în Franţa, certificate sau adeverinţe de şcolarizare, atestat care conţine numărul naţional de asigurare medicală, ultimul aviz de impozitare, dovada calităţii de şomer (cu valabilitate de un an), permis de conducere francez, card de asigurare medicală, atestat de domiciliu eliberat de Ministerul de Interne francez, documente eliberate funcţionarilor instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale cu sediul în Franţa.

Proiectul postat pe site-ul MAE prevede pentru românii din Marea Britanie că reşedinţa în străinătate poate fi atestată prin: paşaport britanic, colant sau ştampilă aplicată în paşaportul românesc care atestă reşedinţa, colant sau vinietă aplicată în paşaportul românesc privind dreptul de şedere, certificate de înregistrare, autorizaţia de muncă, documentul care atestă reşedinţa permanentă, documentul care atestă înregistrarea la autorităţile locale privind confirmarea şi stabilirea taxelor locale, respectiv adeverinţa de plată a impozitelor la autorităţile centrale sau locale, permisul de conducere britanic, documentul care conţine numărul naţional de asigurare, document care conţine numărul de asigurare, certificat de naturalizare, contract de închiriere a locuinţei înregistrat la autorităţile locale, extras de cont bancar curent de la o bancă din Marea Britanie, facturile de plată utilităţi în Marea Britanie, anunţă Agerpres.

Românii din Grecia pot atesta reşedinţa cu o carte de identitate elenă, paşaport elen, adeverinţă de înregistrare, permis de şedere pe suport letric, adeverinţă privind domiciliul eliberată de autoritățile locale, adeverinţă de înregistrare ca membru de familie al unui cetăţean european, carte de rezidenţă pentru membrul de familie al unui cetăţean european.

Lista completă a documentelor necesare, pentru toate statele:

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE