Home Economic Dacia vrea o înțelegere cu Guvernul. Dar se dezice acum de “TVA...

Sursa Foto: facebook

UPDATE: Dacia a reacţionat la declaraţia vicepreşedintelui fabricii. Neagă că a cerut Guvernului TVA ZERO. 

“Automobile Dacia încurajează toate măsurile care permit creşterea pieţei de maşini noi, dar nu a cerut Guvernului să introducă TVA zero la achiziţia de maşini noi”, se arată într-un comunicat al constructorului auto, citat de Gândul.

Vicepreşedintele Constantin Stroe anunţase ieri, într-un platou de televiziune că, la discuţia cu reprezentanţii Guvernului, a vorbit despre TVA zero. Era vorba despre achiziția de mașini noi. În acest fel. producătorul de autoturisme speră ca astfel vânzările de mașini noi să crească.

Vicepreședintele Dacia a încercat să-i convingă pe oficialii de la Ministerul de Finanțe că scutirea de TVA ar aduce mai mulţi bani la buget, deşi s-ar întâmpla asta pe termen mai lung.

“Propune-ți, domnule, să vinzi 50.000 de mașini noi, fără TVA. Înseamnă niște locuri de muncă stabile, care înseamnă taxe, impozite, o serie de alte contribuții.” a spus Constantin Stroe la DIGI 24.

Vicepreședintele Dacia a povestit că, iniţial,  autoritățile au fost reticente la această propunere. Au răspuns că ar fi “o gaură de TVA înmulțit cu numărul de mașini”.

2.400 de euro ar pierde statul din TVA neîncasată de la fiecare mașină de 10.000 de euro vândută de DACIA. Dar avantajele ar fi altele:  românii ar fi încurajați să se orienteze spre mașinile noi, în detrimentul celor vechi, piaţa s-ar consolida, iar în final, din taxe şi impozite, s-ar acoperi acea “gaură” adusă de TVA zero.

Anul trecut, doar un sfert din cele 290.000 de maşini înmatriculate au fost noi. Cele mai multe maşini produse la Dacia nu rămân în ţară. Doar 27.000 de maşini înmatriculate în 2014 au fost marca Dacia, deși la Mioveni au fost produse aproape 340.000 de maşini, mai precizează sursa citată.

Cei de la DACIA cred că programul “Prima mașină” nu este încă un succes, pentru că există prea multe bariere birocratice.

Pe lista cerinţelor celor de la Mioveni, către Guvernul României, este şi autostrada Sibiu-Piteşti. Aceasta fiind un “must”, altfel ar urma să mute întreaga producţie în Maroc. Termenul dat de cei de la Dacia, pentru autostradă, este anul 2020.

Avertismentul trebuie luat în serios. Dacia este cel mai mare exportator al României. Vânzările reprezintă 2,8 % din PIB. Dacă uzina s-ar închide, România ar pierde zilnic, din exporturi, peste 15 milioane de euro, iar zeci de mii de oameni ar rămâne fără un loc de muncă. Oraşul Mioveni şi împrejurimile fiind, practic, dependente de uzină, din punct de vedere al posibilităţilor de muncă.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE