Home Social Explicații pentru apariția ca de împărat a lui Teodosie: N-am văzut generali...

Sursa Foto: ctnews.ro

După ce ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, a apărut în ziua de 1 decembrie îmbrăcat cu o mantie luxoasă și atât de lungă încât un alt preot era obligat să îi țină trena, reprezentanții Bisericii îi caută scuze și susțin că era obligat prin demnitatea funcției și a momentului să poarte acele veşminte.

N-am văzut generali care să defileze de ziua națională în trening, ci în uniforma lor de ceremonial. De ce acestora li se permite și Arhiereului, liderul spiritual al Bisericii nu? Sau avem de-a face cu o isterie comandată de curente anticlericale, cum au semnalat unii foști lideri politici. Or ști ei ceva ce noi nu știm…

Cum însă trăim vremuri în care dezbrăcatul pare o virtute (fie de haine, fie de caracter) nu mă mai miră nimic. Vrem toleranță și respect, dar ne încăpățânăm să nu le practicăm, a afirmat purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului.

În plus, mai spune reprezentantul bisericii, de ce Teodosie nu ar purta o astfel de mantie, când până și Papa are una la fel.

Mantia face parte din veșmintele episcopului (o poartă chiar și Papa Romei, cu mici modificări), fiind folosită foarte des, la mai toate slujbele pe care acesta le oficiază în afara Sfintei Liturghii, atât în interiorul cât și în afara bisericii. În plus, mantia face parte și din rândul veșmintelor monahale, a declarat părintele Eugen Tănăsescu, citat de Constanța News.

Pentru apariția ce duce cu gândul la un lux exorbitant, Arhiepiscopul Tomisului a fost comparat cu un împărat pe rețelele de socializare unde poza a devenit virală. Și aici există o scuză. Un alt reprezentant ak Bisericii, părintele Tănăsescu spune că împăraţii au luat mantia ca simbol al divinităţii de la Biserică şi nu invers, argumentând cu citate din biblie.

Originile mantiei se regăsesc în Vechiul Testament, ca simbol al virtuților dreptății și râvnei.

Şi Dumnezeul nostru a văzut şi S-a mâniat că nu mai este dreptate. Şi a văzut că nu este nici un om şi S-a mirat că nimeni nu mijloceşte. Atunci braţul Lui I-a venit în ajutor, şi dreptatea Sa a fost sprijinul Său. S-a îmbrăcat cu dreptatea ca şi cu o platoşă şi a pus pe capul Său coiful izbăvirii; S-a îmbrăcat cu răzbunarea ca şi cu o haină şi S-a înfăşurat în râvna Sa ca şi într-o mantie. 

Mă îmbrăcam întru dreptate, ca într-un veşmânt şi judecata mea cea dreaptă era mantia mea şi turbanul meu, este citatul din biblie care ar argumenta hainele Arhiepiscopului.

Cât despre cel care ducea trena lui Teodosie, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului, arată că era necesar, pentru că hainele sfinte nu pot fi târâte pe străzile pline de praf.

Mai întâi, preotul sau diaconul respectiv nu este „slugă”, ci un ajutor al episcopului, pentru că episcopul hirotonește preoți și diaconi. Apoi, în mod practic, veșmântul clerical nu poate fi transformat în mătură, cum tot așa nici trena miresei nu este lăsată să mature ci este purtată de ajutoare. Însăși trena miresei se inspiră din mantia arhiereului, fiind considerate un element de distincție nobilă, explică Eugen Tănăsescu, pentru aceeaşi sursă.

Imaginea lui ÎPS Teodosie de a apărea la parada militară cu ţinuta unui rege a devenit virală pe internet şi a fost ţinta mai multor glume.

Ce mantie are, ce sceptru aurit, ce coroană… e REGE! E ÎMPĂRAT! El e chiar DUMNEZEU, scrie un internaut, pe Facebook.

Sigur este împăratul din “Hainele cele noi ale imparatului”. Dacă nu ar fi îngrijorător, atunci ar fi haios, dar asa este doar hilar. Iar despre păcatul trufiei individul asta sigur nu a auzit“, se arată într-un alt comentariu.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE