Home Lifestyle Nu mai aruncați cojile bananelor! Au efecte miraculoase și sunt sănătate curată

Puțini oameni știu că și cojile bananelor sunt comestibile. Și nu doar atât, ci aduc beneficii importante pentru sănătate.

Cei mai mulți aruncăm la coș cojile bananelor, însă în alte zone ale lumii, cum ar fi India, oamenii profită din plin de avantajele lor.

În timp ce fructul este moale și dulce, coaja bananelor este groasă, plină de fibre și ușor amară. Ca să poată fi mâncată, o puteți pune în blender atunci când faceți smoothie, o puteți prăji, coace sau fierbe pentru 10 minute. Căldura o înmoaie și o face mai ușor de mestecat și digerat.

Sursa foto: Scott Veg via Flickr

Sursa foto: Scott Veg via Flickr

De asemenea, cu cât bananele sunt mai coapte, cu atât și cojile lor devin mai moi, datorită hormonului natural pe care fructul îl secretă: etilena.

O banană decojită, de dimensiuni medii, conține cantități importante din doza zilnică recomandată de nutrienți, precum:

  • 12% din doza zilnică recomandată de fibre, care ajută la digestie și scade riscul de diabet
  • 17% din necesarul de vitamina C, importantă pentru sistemul imunitar, creștere și dezvoltare
  • 20% din nevoia de vitamina B-6, care susține capacitatea corpului de a transforma mâncarea în energie
  • 12% din necesarul de potasiu, care ajută la dezvoltarea celulelor, țesuturilor și organelor interne
  • 8% din doza zilnică de magneziu, necesar pentru producerea energiei și care reglează nivelul de glucoză și tensiunea.

Dacă mănânci banana împreună cu coaja, atunci vei primi o doză și mai mare din acești nutrienți. Consumarea cojilor face bine nu doar organismului, ci și mediului, căci cojile de banană reprezintă o parte importantă a deșeurilor organice din întreaga lume.

În caz că nu vă puteți împăca cu gândul de a consuma cojile bananelor, le puteți găsi însă și alte întrebuințări

  • Adăugați câteva bucăți de coajă de banană într-o găleată cu apă pentru câteva zile. Apoi, folosiți apa pentru udarea plantelor. Nutrienții adăugați vor face ca plantele să crească viguros.
  • Puteți face oțet din cojile de banană, care poate fi adăugat la salate
  • Puneți carnea peste o coajă de banană în tigaie. Va împiedica friptura să se întărească și să se ardă.

Totuși, indiferent cum folosiți cojile de banană, specialiștii recomandă ca acestea să fie spălate temeinic în prealabil, scrie Business Insider.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE