Home Economic România, la jumătatea clasamentului valorii brandului de țară. Vezi cât valorează țara...

România se situează și în acest an pe locul 48 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, la fel ca și în 2014.

Cu toate acestea, valoarea brandului de țară al României a crescut cu 11%, până la 141 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat de compania americană de consultanță Brand Finance.

România este devansată în acest clasament de țări precum Nigeria, care ocupă locul 41, Iran, locul 46 sau Bangladesh, care se află cu o poziție deasupra țării noastre.

În același timp, România se situează în fața unor țări precum Ungaria, care ocupă locul 53, Grecia, locul 59, Slovacia, locul 60, Slovenia, locul 62 sau Bulgaria, care se află pe poziția a 74-a.

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, cu o valoare de 19.703 miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut.

Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014, în timp ce pe locul trei se află Germania.

Potrivit specialiștilor, scandalul Volkswagen, a șters 191 miliarde de dolari, adică patru procente din valoarea brandului de țară al Germaniei, care în prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari.

Pe ultimele trei locuri se află Botswana cu o valoare a brandului de țară de 9 miliarde de dolari, urmată de Mauritius și Jamaica cu valori de 8 miliarde de dolari.

Pe de altă parte, cea mai mare creștere a valorii brandului de țară a avut-o Iranul cu o majorare de 59 de procente, urmată de Camerun cu o creștere de 50% și Tanzania al cărei brand a crescut cu 44 de procente.

La polul opus, cea mai mare scădere a valorii brandului de țară a înregistrat-o Ucraina, care a pierdut 45%, ajungând la 44 de miliarde de dolari. Pe locul doi din acest punct de vedere se află Peru cu o scădere de 33%, iar pe trei este Rusia, al cărei brand de țară a pierdut 31 de procente, ajungând la o valoare de 810 miliarde de dolari și ocupă locul 18.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii.

Brandul de ţară este acea imagine construită ca urmare a eforturilor de dezvoltare în mai multe domenii: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE