Home Sanatate Alimentele care ne fac să vedem viaţa în roz! Dieta pentru un...

O stare bună de spirit trece prin stomac, pentru că alimentele pe care le mâncăm ne pot schimba moralul.

Nutriţioniştii au dezvăluit care este secretul. E vorba despre substanţele nutritive care lucrează ca-ntr-o chimie cu creierul nostru.

“Dieta joacă un rol-cheie în emoţiile noastre. Unele substanţe conţinute în produse alimentare pot stimula neurotrasmiţători care luptă împotriva unor probleme neurologice, cum ar fi oboseala, tulburări de somn, scăderea puterii de concentrare etc”, a declarat doctorul Florian Ferreri, medic pshiatru, pentru SanteMagazin.fr

Specialiştii arată care este topul celor mai bune alimente pentru moralul nostru.

Legumele şi fructele aduc starea de bine 

Pentru a simţi legătura directă dintre starea de bine şi fructele sau legume, trebuie să consumaţi în mod constant. Este ştiinţific dovedit că o dietă dezechilibrată provoacă anxietate, depresie şi iritabilitate. În strânsă legătură, şi consumul scăzut de fructe şi legume (mai puţin de o porţie pe zi) potenţează starea de disconfort cu 53 la sută.

Un regim bogat, cu fructe şi legume, previne tulburările mintale. Menţinerea unui echilibru în dieta zilnică cu fructe şi legume proaspete duce la creşterea producţiei de serotonină, noradrenalină şi dopamină, care fac bine la starea noastră de spirit.

Peştele ne aduce un zâmbet pe faţă

Mai ales peştele gras. Este cunoscută eficacitatea omega-3, din uleiul de peşte, care reduce depresia şi restabileşte o stare de spirit bună. Explicaţia specialiştilor este că aceşti acizi graşi îmbunătăţesc comunicarea dintre neuroni, reducând impactul simptomelor depresive (tristeţe, insominii).

Dacă mâncăm extrem de rar peşte, s-a putut observa inflamarea celulelor nervoase, iar efectul este cunoscut sub numele de depresie.

Ideal ar fi să mâncăm peşte de două ori pe săptămână, inclusiv o dată ton, macrou, sardine, hamsii, hering etc.

Bananele ne calmează

Bananele sunt cunoscute pentru adevăratul cocktail de elemente nutritive anti-stres. De la magneziu, la vitamina B6, la carbohidraţii complecşi care funcţionează ca un adevărat combustibil pentru creier.

Consumă alimente cu amidon şi dormi ca un copil

Paste, orez, pâine, gris sau legume uscate conţin carbohidraţi complecşi care stabilizează glicemia în sânge, în timpul nopţii, pentru un somn regulat. Alimentele bogate în amidon conţin triptofan, vitamina B şi magneziu, care cresc sinteza de serotonină.

 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE