Home Economic Cine sunt cei doi oameni care ar putea îngropa gigantul Volkswagen

Volkswagen a găsit vinovații care au târât compania în scandalul falsificării testelor de mediu. Este vorba despre doi ingineri de top ai Volkswagen, care au constatat că nu pot concepe motoare diesel în conformitate cu reglementările de mediu din SUA.

Cei doi, Ulrich Hackenberg, inginerul şef al Audi, şi Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, au fost deja suspendați din funcţie, după ce asupra lor planează bănuieli care ar fi dost implicați în montarea softului ilegal care trișa la testele pentru noxe, arată surse citate de MarketWatch.

Cei doi au fost numiţi directori pentru cercetare şi dezvoltare în grupul Volkswagen, la scurt timp după ce Martin Winterkorn, cel care a și demisionat în urma izbucnirii scandalului Dieselgate, a devenit director general, în ianuarie 2007.

Sursele au precizat că, pe lângă Hackenberg și Hatz, investigaţia din cadrul Volkswagen se concentrează şi asupra lui Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen.

Grupul a recunoscut că directorii, care aveau greutăţi să îndeplinească ţintele de vânzări pe piaţa din SUA, au mascat emisiile motoarelor automobilelor noi, pentru a vinde aşa-zisa “tehnologie diesel curată” americanilor sceptici.

Condiții în care aproximativ 11 milioane de vehicule ale grupului au fost dotate cu un dispozitiv de apărare, un software care reduce emisiile de noxe numai în timpul testelor de laborator, nu şi în trafic.

În România, scandalul Dieselgate implică peste 100.000 de mașini noi și second-hand care deja sunt în circulație și alte 300 care au rămas în standurile dealerilor fără posibilitatea de a mai fi vândute.

Avem în circulație în România 105.000 mii de mașini ale grupului Volkswagen care au trecut ilegal testele de mediu. Dintre acestea 56.000 sunt automobile noi, iar 49.000 sunt second hand. Pe stocul dealerilor se mai află acum 300 de autoturisme care nu vor putea fi vândute pentru că Registrul Auto Român nu mai eliberează cărți de identitate pentru aceste mașini, a afirmat Iulian Matache, ministrul Transporturilor, într-o conferință de presă săptămâna trecută

În total, cinci milioane de maşini Volkswagen din toată lumea, inclusiv din țara noastră, vor fi rechemate în service.

De asemenea softul care a trucat testul de mediu a mai fost montat pe 2,1 milioane de mașini Audi, 1,2 milioane de autoturisme Skoda, 700 de mii de maşini Seat şi 1,8 milioane de autoutilitare produse de grupul german.

Până acum Statele Unite, Canada, Elveţia şi Spania au anunţat că opresc vânzarea noilor modele de mașini dotate cu softul care păcăleşte testele.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE