Home Economic Volkswagen cheamă în service mașinile cu probleme. Vezi de când va începe...

Volkswagen va începe din luna ianuarie reechiparea mașinilor care au instalate dispozitive electronice pentru trișarea testelor de mediu, urmând ca această operațiune să fie încheiată până la finalul anului viitor.

Dacă totul decurge conform planului, putem începe rechemarea mașinilor în ianuarie. Toate automobilele ar trebui să fie reparate până la sfârșitul lui 2016, a precizat directorul Volkswagen, Matthias Mueller, într-un interviu preluat de Reuters.

Anterior, Volkswagen a anunțat că circa 11 milioane de mașini sunt echipate cu un software care induce în eroare testele de mediu. Toate aceste autovehicule vor fi verificate și reechipate, astfel încât să fie în conformitate cu standardele de poluare, a explicat șeful companiei germane.

Pe lângă repararea acestor maşini, Volkswagen se confruntă cu perspectiva unor amenzi care ar putea să se ridice la 7,4 miliarde de dolari numai în SUA, potrivit analiștilor de la firma Sanford C. Bernstein Ltd., precum și cu pierderea încrederii investitorilor și consumatorilor.

Citeşte şi ce noul plan al companiei anunţat angajaţilor:  Volkswagen, după uriaşul scandal: “Revizuim tot, schimbările vor fi dureroase”

Matthias Mueller a adăugat că doar câțiva angajați ai companiei sunt responsabili pentru instalarea acestui software și a negat că fostul CEO al VW, Martin Winterkorn, ar fi fost implicat în această decizie.

Potrivit unor surse din companie, Ulrich Hackenberg, inginerul-șef al Audi, și Wolfgang Hatz, cel care a proiectat motoarele Porsche pentru automobilele de Formula 1, sunt printre principalii suspecți în scandalul emisiilor.

Hackenberg și Hatz sunt considerați a fi printre cei mai buni ingineri germani și au primit atribuții de conducere în companie la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general în 2007.

Reprezentanți ai grupului auto au declarat că cei doi directori au apelat la tehnologia care permite trișarea testelor antipoluare deoarece întâmpinau greutăți legate de atingerea țintelor de vânzări.

Între timp, noul șef al Volkswagen a anunțat că în companie vor avea loc schimbări majore. Și a dat de înțeles că ar putea avea loc și concedieri.

Soluțiile tehnice pentru rezolvarea problemelor sunt vizibile. Totuși, consecințele financiare și comerciale nu sunt clare. Prin urmare, vom revizui toate investițiile planificate, iar cele care nu sunt urgente vor fi amânate sau eliminate. Ne vom ajusta programul de eficiență. Voi fi foarte deschis: aceste schimbări vor fi dureroase, a explicat Matthias Muller.

În România circulă 105.000 de mașini dotate cu softul de trișare a testelor de mediu, iar din acestea, 56.000 sunt automobile noi, iar 49.000 sunt second hand.

În plus, pe stocul dealerilor se mai află acum 300 de autoturisme care nu pot fi vândute pentru că Registrul Auto Român nu mai eliberează cărți de identitate pentru aceste mașini.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Rețeaua de Știri pe Facebook:

SĂNĂTATE